Collage

Collage

perjantai 23. maaliskuuta 2012

Time is just flowing

Tuntuu kun kesä olisi tullut takaisin, koska aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja asteita on ainakin 25! Ensi viikosta lähtien saa valita kesä tai talvi uniformun väliltä. Mä taidan ainakin olla vielä kaksi viikkoa ennen lomaa olla kesä unifomussa, koska en jaksa lähteä säätämään toisen uniformun kanssa. Tarvitsen vielä kravatin, koska kotona on vain yksi ja siskokin tarvitsee. Laittelen siitäkin kuvan koska sitä on pikkuisen hankala ruveta selittämään varsinkin mun selitystaidoilla. Enkä itseasiassa ole edes täysin varma mitä kaikkea siihen sisältyy.

Mutta koulusta oon ollut aika kiireinen. Englannissa pitää tehdä Research eli en osaa suomentaa. Mutta mun pitää katsoa kolme leffaa tai valitsin katsoa leffat, koska lukeminen ei ihan kuulu mun vahvuuksiin. Ja tehdä niistä jonkun teeman ja kysymysten avulla yhteinen juttu. Mun teemana on naisstereotypiat. Mediassa täytyy tehdä Director Study eli opiskella joltain ohjaajalta kaksi leffaa ja kirjottaa kolmesta asiasta esimekiksi näyttelytavoista, kuvaustekniikoista jne. Mä teen Tim Burtonista ja Alice in Wonderlandistä ja Charlie and the Chocolate Factorystä. Oon pikkusen myöhässä aikataulusta, koska mun olisi pitänyt tehdä draft eli luonnos, mutta mulla ei ollut mitään hajua minkälainen ja mitä siihen pitää tehdä. Monessa aineessa opettajat aina töiden aikana haluaa saada väliaika tietoa miten menee. Se on vähän outoa, koska on tottunut vain deadlineen ja silloin pitää olla lopullinen työ valmis. Tää on kyl todella hyvä systeemi, koska sillon saa palautetta ja tietää mitä kannattaisi parantaa, että saisi hyväksytyn. Arvosanat on siis Achieved (A), Merit (M) ja Exellence (E). Ja mitä nyt huomasin englannin tunnilla, että Achieved on aika hankala saavuttaa, koska molemmat jätkät mun molemmilla puolilla ei päässy läpi englannin esseestä. MÄ PÄÄSIN!! Sain A- eli rimaa hipoen, mutta silti. Oon niin onnellinen ja yllättynyt! Outdoor Educationissa ei taas mennyt ihan niin hyvin. Piti tehdä research läheisen Tararua Forest Parkin luonnosta ja en oikein osannut joten joudun tekemään sen nyt uudestaan, mutta nyt sentään tiedän mitä mun pitää hakea ja sain hyvät esimerkit.

Viime sunnuntaina olin muuten Dragon boating kisoissa Wellingtonissa. Porukkaa oli tullut Australiasta ja joka puolelta Uutta Seelantia. Joukkueita oli ainakin 120 plus kaikki katsojat eli meno oli siisti. Sarjoja oli Tytöt, Pojat ja Seka joukkueet. Meillä oli edustajia tyttöjen ja sekajoukkueiden sarjoissa. Mä olin siis tyttöjen joukkueessa ja perhoset ilmaantui mun mahan pohjaan, kun lähdettiin kävelemään veneille. Heti ensimmäisenä vastassa oli viime vuoden National Champion, joten oltiin vähän kusessa. Hävittiinkin ensimmäinen kilpailu aika reilusti kymmenellä sekunilla verrattuna National Cahmpioneihin. Toisaalta oltiin myös ensimmäisä kertaa merellä ja aallot löi yli kun istuin ensimmäisenä veneessä. Eli meno oli aika hurjaa. Toinen kisa voitettiin aika reilusti ja voitiin olla hyvillä mielin. Päästiin Grand A Petite Final ja voitettiin se ajalla 1:24.19 ja seuraava vene oli ajalla 1:24.99 eli tiukaksi meni. Lopputuloksena oltiin siis tilastollisesti kai 6th. Mutta aika hyvä sanoa, että olen Uuden Seelannin koulujen välisten Dragon boat kilpailujen tyttöjen 6. Viimeisessä kisassa tiedän, että annoin kaikkeni, koska sain vanhan pesäpallo revähdyksen (en tiedä voiko sitä sanoa vammaksi) kipeytymään. Hengittäminen kävi hiukan hankalaksi ja illalla nukkuminen oli vähän vaikeaa. Mutta se on onneksi ohi.

Nyt mun pitää rientää koulun Galaan myymään meidän ryhmän juomia. Kaikki raha menee hyväntekeväisyyteen ja toivottavasti meno on hyvä. Ainakin päivällä kun pystytettiin kojuja niin näytti hyvältä.

Otin kuvan kartasta joka on viimeksi vaelletusta alueesta. Saan pian myös oikeita kuvia sieltä, kun saan muistitikkuni takaisin opettajalta.
Ja myös kuva Rugby World Cup pokaalista!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti