Collage

Collage

keskiviikko 1. helmikuuta 2012

...

Koulussa alkaa sujua, vaikka englannin tunnilla on vielä vähän ongelmia. Aion ottaa piano tunteja koululta koko vuodeksi ja ne maksaa vain $120 vuodelta. Huomenna on pääsykokeet kuoroon, mutta olen aika varma, että opettaja ottaa mut sisään. Tänään oli myös ensimmäinen Outdoor Education tunti. Olen samassa ryhmässä toisen suomalaisen, Sannin kanssa, joka on ollut täällä jo puoli vuotta. Puhuttiin pari lausetta suomea ja vaihdettiin takaisin englantiin. Sovittiin, ettei puhuta suomea ollenkaan enään. Outdoor Educationin kanssa mennään sukeltamaan, kalliokiipeilemään, viikoksi laskettelemaan, vaeltamaan, ja samalla opetellaan selviytymistaitoja... Ihan sairaan hienoa! Pelottaa vähän, että kohta tulee lasku siis kaiken sujumisessa, koska kaikki on mennyt niin hyvin tähän asti ja aina elämässä on ala- ja ylämäkiä, ja jotta voisi tulla alamäki on pakko tulla ylämäki.
Huomasin tänään, että siitä on nyt viikko, kun lähdin kotoa. Päivät menee jotenkin todella nopeasti, mutta silti hitaasti. Joka päivä koulussa, kun olen "yksin" (harvoin, tai yleensä lunchin aikaan, kun muut puhuvat omiaan ja olen vain hiljaa) aika tuntuu menevän todella hitaasti, mutta muuten aika lentää. Kotonakin tuntuu, etten ehdi tehdä mitään kun heti koulun jälkeen käydään Lenan kanssa nopeasti kaupassa ja tullaan kotiin, ruokitaan eläimet ja rupean tekemään kouluhommia tai muuta vastaavaa. Ja seuraavaksi Maugin tulee töistä ja on tea ja sitten on jo ilta. En tiedä mihin mun aika riittää, kun ja jos saan sellaisia kavereita, jotka kutsuvat mut jonnekin illaksi.
Olen muuten ottanut käyttöön vihon, jonne laitan sanoja joita en ymmärrä (niitä tulee paljon, varsinkin lukiessa), ja myöhemmin tarkistan sanakirjasta ne ja kirjoitan ylös. Yritän myös käyttää niitä sanoja mahdollisimman nopeasti, jotta ne jäisi mieleen.
Olen ruskettunut! No samalla vähän palanut, mutta en sentään pahasti. Laitan joka aamu aurinkorasvaa, koska kuljen päivän aikana auringossa vähän väliä.
Sain vihdoin selville eläinten nimet. Labradorinnoutaja on Levi, harmaa kissa on Shadow (she) ja kultainen kissa on Marshie (he).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti