Collage

Collage

torstai 2. helmikuuta 2012

Kaipuu

Nyt ärsyttää hiukan. En ole vieläkään saanut internettiä toimimaan ja vihdoin kun Lena sai niin huomaan, että tarvitsen uuden MicroSIMin. Mun olisi pitänyt ennen kortin laittamista iPadiin, laittaa se puhelimeen ja soittaa jonnekin ja sitten vasta laittaa se iPadiin. En voi enään laittaa sitä kännykkään, koska se on MicroSIMin kokoinen. Menen huomenna siis ostamaan uuden internetcardin. Sitten pääsen Skypettämään ja puhumaan kaikkien kanssa. Tänään tuli pieni haikeus, koska kuuneltiin yksin hyvä biisi musan tunnilla (Ain't No Mountain High Enough) ja Lena kertoi, että sitä oli jo ystävät pyytäneet shoppailemaan. Ei mulla vielä ole kunnolla ikävä, on vaan kurjaa, kun en pääse puhumaan kenellekään. Tajusin myös, että viimeksi, kun puhuin äidin kanssa oli lentokentällä. Ja siitä on yli viikko. Huomenna illalla olen ollut maassa viikon. Ja ensimmäinen kouluviikko on ohi. Huomenna on vielä englantia, mediaa, musiikkia, matikkaa ja outdoor educationia.
Ensimmäinen matikan tunti oli tänään ja ne kaikki asiat mitä käydään tänä vuonna on mulle vanhoja juttuja. Toisaalta se on hyvä, koska silloin voin keskittyä kieleen ja nämä asiat eivät kuitenkaan olleet mulle niitä helpoimpia, joten on ihan hyvä kerrata.

Olen saanut jo ainakin 4 ihmiseltä kehuja mun englannin taidosta ja yksi kehui mun aksenttia. Myös Sanni, ainut suomalainen mun lisäksi, kehui mun englannin taitoa ja ihmetteli miten osaan sitä niin hyvin. En oikein ymmärrä miten voin saada kehuja, koska en koskaan ole ollut hyvä kielissä. Mun englannin numero on aina ollut alle 8.
Puhuttiin Sannin kanssa koko lunch time, eikä yhtäkään sanaa suomeksi. Oli tosi ihana jutella, jonkun kanssa jolle ei tarvinnut selitellä joitain tapoja tai kouluuan liittyviä eroja. Siis onhan se mukavaa yrittää selittää, mutta ei siitä kukaan yleensä ymmärrä mitään. Puhuttiin myös jätkistä ja Sanni sanoi, että tulen huomaamaan, että jätkät ovat täällä erilaisia. Olin vähän hämmentynyt, mutta Sanni sano, että ymmärrän parin kuukauden päästä.. En yhtään tiedä mitä se tarkotti, mutta se nähdään parin kuukauden päästä.

1 kommentti:

  1. vänskä ihana!! pistin sulle viestii skypen kaut mut now i understaand mikset vastannu!! puspus ihanuus ihana että sul siel kaikki hyvin ja pärjäät!! loveu

    VastaaPoista